Alla inlägg under juli 2008

Av Jezzie - 31 juli 2008 21:01

Har blivit medlem på king.com för ett tag sedan. Vilket är en sida som har flera olika typer av spel, men ibland kan det kännas som det är en annan variant av samma spel. Men såg när en kompis loggade in på sin profil, så såg sidan helt annorlunda ut, hade exempelvis flera kortspel än vad jag hade och lite annat som verkade skoj. Kan det bero på olika tillfällen som man blev medlem eller beroende på vilken sida man gick in via när man blev medlem, då även färgerna var lite annorlunda. Men det spelar ingen roll för tillfället, då jag endast spelar för skojs skull. Men en sak som känns lite skumt med sidan är att om man betalar in en summa så, blir man guldmedlem och kan samla poäng så man stiger i nivåerna samtidigt och att det lätare går att samla sådana poäng och att de kan göra lite andra saker, vilket känns som särbehandling av de som spelar, då de som har kommit upp till en högre nivå utan att betala in, har kämpat mer(spelat mer) för att få de poängen och på sätt lärt sig mer på vägen till målet.

Av Jezzie - 31 juli 2008 20:51

Var ute på stan för några dagar sedan och såg några magneter som intresserade mig på Village. De ser ut som knappar från ett tagentbord, vilket jag gillade. Då jag hade funderingar på att köpa magneter till en anslagstavla där jag skriver upp saker som ska göras, passade de perfekt i storlek, men var tvungen att fundera så att det inte blir ett köp som man kommer att ångra. Men när jag väl gick för att köpa dem tog de inte kort under 50 kr, vilket känndes irriterande då magneterna kostade 49 kr. Men de hade trevliga saker för tre kr, synd bara att expediten nämde kola och inte värmeljusen de har, vilka jag har var otroligt nöjd med tidigare. Men är helt klart nöjd med de sex knappformade magneterna jag köpte och även det som köptes som utfyllnad för den kr som saknades. Men frågan är om det är så användbart i längden det man köper som utfyllnad, då man inte har tänkt igenom beslutet ordentligt. Men ibland ska man inte tänka igenom allt man gör, men ibland är det nödvändigt att man gör det hela.

Av Jezzie - 31 juli 2008 18:05
Av Jezzie - 27 juli 2008 21:14

Med tanken på hur varmt det har vart idag, var ute på stan ett tag innan jag insåg att värmen gjorde sitt, kan ha lite med att man hade suttit i en varm bil innan. Men det var flera som led av värmen tydligen, såg fisk i fyrisån som också såg ut att ligga och flämta. Har sett människor stå och fiska i fyrisån förut och de har fått små fiskar, medan de här såg ut att mer eller mindre vara fullvuxna.

Men det finns alltid olika saker som gör en orolig, men frågan är hur man hanterar dem personligen, ibland går det bättre, medan det finns tillfällen som inte går lika bra att hantera, även om man skulle vilja det, så styr ibland kännslorna mer ämman själv vill, men det är inte alltid lika lätt att säga vad det är när någon frågar, då det inte alltid är något man skulle vilja prata om med den personen.

Av Jezzie - 24 juli 2008 22:08

Har lyckats virka några grytlappar som ser ok ut och ser ut som de går att använda. Har endast några trådar att fästa, men det tar jag senare.

Av Jezzie - 24 juli 2008 22:08

Av Jezzie - 24 juli 2008 21:51

Det går ett x antal olika serier på burken för tillfället. Såg en som jag inte har hört talas om så mycket Shear genius. Tror att det var igår kväll, serien handlar om hårstylister. Där de får i uppgift att klippa, färga och styla olika typer av frisyer. Har för mig att igår fick de i uppggift att klippa lånt hår till kort och fick välja mellan diverse olika verktyg. Så som häcksax, sekatör, leksakssax m.m Vissa av verktygen skulle jag inte ens vilja ha i närheten av mitt hår, då några verktyg känndes farliga.

Har själv fått se att frisören klipper sig i fingret med en vanlig sax när jag har vart och klippt mig, så vet inte om jag vill att den som klipper mig ska ha ett verkyg som gör en orolig.

Pi

Av Jezzie - 24 juli 2008 13:04

Började att fundera lite på pi, sökte och såg att pi-dagen kom up. Fick för mig att det fanns en nästan pi-dagen också och att den är här omkring. Vilket nästan stämde. Nästan pi dagen var 22/7, så för två dagar sedan. Så det är väl en tolkningsfråga om den var i närheten eller inte.


Presentation

Omröstning

Har planer på att eventuellt skaffa en tv-spelskonsol. Vilken föreslår ni?
 Playstation 3
 XBOX 360
 Wii
 Ingen
 Annan

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards